יום שישי, 25 בפברואר 2011

לפני

אחרי שני ניתוחי פזילה אחד בכל עין הראשון בגיל 7 והשני בגיל 9 הלכה הפזילה והחמירה
והגיע לשיאה בצבא. לקראת השחרור חזרתי לרופא שניתח אותי והוא אמר שהייתי צריכה להיכנס לניתוח אתמול ולמה בדיוק אני מחכה.. 
אז שאלתי למה לדעתו זה יעזור הפעם? ומה אעשה אם זה לא יצליח?
הוא אמר שהוא ינתח אותי עד שהוא ימות. משפט מחריד שהכניס אותי להלם - איך יכול להיות שרופא מציע שוב את אותו פתרון שלא עבד כבר פעמיים? פתרון שטומן בחובו הבטחה לחיים נפלאים מלאים בניתוחי פזילה כל 3 שנים ועיניים שלא יכולות לזוז מרוב ששריריהן גזורים ומקוצרים ותפורים חזק חזק. עמדתי בפיתוי ולראשונה ניסיתי להבין בעצמי מה הבעיה ואיך נותנים לה מענה ראוי. מזל שכך שכן אחרי שלוש שנים הוא נפטר ז"ל. ואני הייתי נשארת פוזלת ובלי רופא שינתח אותי.

אז התחיל אצלי הספק.
בבסיס הספק שלי עומדת טענת הרפואה הקונבנציונלית שאת זוג חוסר האיזון בין 8 שרירי העין יש לפתור ע"י ניתוח. לדוגמא אם עין נוטה פנימה אז כנראה שהשריר החיצוני חלש ואילו הפנימי חזק מדי ומושך אותה. סברה מעניינת התקפה באופן מפתיע רק לגבי עיניים שכן כדי לחזק את שרירי היד, הבטן או הרגל לא נכנסים לניתוח לקצר אותם אלא הולכים למכון כושר.

בהמשך הספק הלך והתעצם כשאיזה רופא הודיע לי שאני חד עינית בגלל שכל פעם אני רואה בעין אחרת והמצב הזה נגרם כאשר המוח מקבל שתי תמונות סותרות שלא מאפשרות לו להבין את המציאות ולכן הוא בוחר בכל רגע נתון להתעלם מהתמונה שיוצרת את הבלבול. הסברה המקובלת בקרב הרופאים הקונבנציונליים לגבי ה"עיניות" היא שזהו פרמטר אשר נקבע בגיל שלוש ולא ניתן לשנות אותו אח"כ קל וחומר בגיל מתקדם כמו שלי. פנטסטי! אז אם כבר נתקעתי ככה, חד עינית, עדיף להנות מזה ולבלות את חיי בחיתוך ותפירת שרירים ולקוות שזה יפצה.

היה לי ברור שאין לי עניין בניתוח ואני מעוניינת לפתור את הבעיה האמיתית.
אבל מה האופציות? אז עברתי שש שנים של ניסיונות כושלים עם מטפלים שניסו לעזור: שלומית נצח בתרגילי עיניים מגוונים, סימה מיכאלי בשיטת ד"ר בייטס, מאיר שניידר ושיטת הריפוי העצמית שלו, כפיר פבזנר בדיקור קוריאני,  עירית ברבר במוח אחד.
כלום.

רצה הגורל ויום אחד בשנת 2008 כשכבר מיציתי את כל הידע שיש בארץ בנושא 
ניסיתי למצוא פתרון בחול הגעתי לאתר של Vision Therapy וכבר ראיתי את עצמי על המטוס לארה"ב כשגיליתי שיש מישהו בארץ שמטפל בשיטה הזו - ד"ר רוברט לדרמן http://www.ledermanvision.com/
מיד קבעתי איתו בדיקה ובסופה הוא אמר שיוכל אולי לעזור קצת קוסמטית עם תרגילים אבל לא מעבר לזה כי מדובר במצב שיכול להוביל לראייה כפולה. נשמע מפחיד. 

רק שנתיים אחרי, כשכבר כמעט נשברתי ע"י בקונבנציה וקבעתי ניתוח. התקשרתי לד"ר לדרמן כדי להזכר מה הייתה הדיאגנוזה שלו מלפני שנתיים ולוודא שאני מקבלת את ההחלטה הנכונה אז הוא אמר שזה נפלא שהתקשרתי ושהייתה התקדמות אדירה בנושא בשנתיים האחרונות ושגם אם בסוף אצטרך ניתוח מוטב לי לפתח את הראיה הדו עינית קודם.
הוא הפנה אותי לספר http://www.fixingmygaze.com/
וקבענו תור ראשון למה שהסתבר כחוויה משנה חיים (נכון, באנגלית זה נשמע יותר טוב).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה